De grootste uitdaging voor email marketeers


Er wordt veel gepraat over spam die het leven van email marketeers moeilijk maakt. Het is namelijk moeilijker om opgemerkt te worden tussen de dagelijkse tientallen mails. Maar voor email marketing is er nog een grotere uitdaging...

Jim Ducharme had op MarketingSherpa Email Summit 2013 in Las VegasĀ een gesprek met Flint McGlaughlin, Managing Director bij MECLABS. "Er is een probleem met de manier waarop we nieuwsbrieven versturen", meent Flint.

"We zijn vergeten dat het medium email in twee richtingen werkt. We communiceren niet meer normaal, het is geen geven en nemen meer. Email is gewoon een andere manier geworden om mensen lastig te vallen in hun dagelijks leven. We moeten het opnieuw bekijken als een manier om relaties op te bouwen", zegt Flint.

Telkens je een email krijgt van een verzendadres zoals 'noreply@verzender.com', dan weet je dat deze nieuwsbriefeigenaars geen interesse hebben in een tweerichtingscommunicatie. Vermoedelijk geven ze geen zier om hun lezers. Zoals Gary Vaynerchuk regelmatig zegt: je moet werkelijk houden van uw publiek en graag in gesprek gaan. Het aantal opens van emailberichten zijn geen gewone cijfers, het is telkens een mens die uw bericht opendoet. Behandel ze dan ook als mensen!

Video afkomstig van deĀ mailinglist service Get Response.

Kies de beste email marketing software voor uw situatie

Er zijn natuurlijk diverse manieren om uw eigen mailinglist te bereiken. Bij een kleine mailinglist kan zelfs uw gewone email client volstaan. Maar als uw mailinglist zichzelf begint uit te breiden, dan botst u al snel op de limieten van de gewone email software. In dat geval moet u beroep doen op gespecialiseerde software om nieuwsbrieven naar grote groepen ontvangers te versturen. We bekijken enkele van de beste en bekendste online mailinglist diensten: Your Mailinglist Provider, Get Response and Aweber.

Lees meer